Stor øjenåbner for mig, ikke bare i forhold til coaching, men til alle aspekter af mit lederskab

Rikke er pivdygtig og kan se ting jeg ikke selv formår. Hun er ikke konfliktsky og det er en stor kvalitet.

Mine mellemledere føler sig styrkede og mere respekterede, og de har fået langt mere frihed i deres valg.

Rikke rykker grænser og hendes psykologiske baggrund giver lederudvikling en skarp dimension.

Rikke har en ekstrem evne til at være nærværende og samtidig tydelig i sin kommunikation.

Rikke er meget stærk verbal og overbevisende. Analytisk begavet og en indlevende personlighed.

SoSimple tager ikke de lette, popsmarte løsninger. Det er kvalitet fremfor kvantitet.

Rikke er en inspirerende og insisterende kommunikator og et charmerende input indenfor lederudvikling.

Før kunne jeg forundres over og opleve det som hæmmende, at andre tænker anderledes end jeg

Rikke har åbnet mange nye muligheder for mig både som person og leder.

Vores investering har forrentet sig langt bedre end vi på forhånd havde regnet med.

Artikel i Børsen “Stilhed på forretningsmødet – akavet eller effektivt?”

Stilhed på forretningsmødet – akavet eller effektivt?

Stilhed som modefænomen

”Shhh… Stilhed er det nye sort”, sådan lød det i Aftenshowet i en diskussion om stilhed som et strategisk værktøj i møder på danske arbejdspladser. To ledere fra Region Midtjylland snakkede om, hvordan stilhed havde gjort deres møder op til 20 pct. mere effektive.

Distriktsleder i Region Midtjylland Morten Randløv forklarer, hvordan en insisteren på at lade 10 pct. af mødetiden foregå i stilhed, har øget effektiviteten markant, og tilføjer: ”Derudover vil jeg pege på, at vores referater rummer langt flere beslutninger.”Men er det ikke en kæmpe selvmodsigelse? Hvordan kan møder blive mere effektive ved, at deltagerne IKKE snakker?

Mortens kollega, områdeleder Ann-Christina Frederiksen, forklarer: ”Fordi der er skåret støj væk. Fordi vi har lettere ved at få fokus på det, vi skal i dialog om. Og fordi at på en eller anden måde er vi blevet bedre til at høre, hvad hinanden siger, og hvad budskabet er i det, der bliver sagt. Der er kommet mere eftertænksomhed simpelthen.”

Læs mere om Rikkes artikel i Børsen her